A.C. Milan

We Are The Champions

A.C. Milan

We Are The Champions

فاوالی اولین خرید میلان برای فصل آینده

 :: جوزپه فاوالی دفاع چپ سابق لاتزیو و اینتر، به میلان پیوست ::

:: این بازیکن ۳۴ ساله دوازده فصل در تیم لاتزیو بازی کرد و در کنار الساندرو نستا، یکی از اعضای تیم طلایی لاتزیو بود که در فصل ۲۰۰۰/۱۹۹۹ قهرمان اسکودتو، سوپرکاپ ایتالیا و سوپرکاپ اروپا شد. فاوالی همچنین عضو تیم ملی ایتالیا بوده و ۴۷ بازی ملی برای آتزوری انجام داده است. این بازیکن تا ۳۰ ژوئن ۲۰۰۸ با میلان قرارداد امضا کرده است ::

:: ظاهرا میلان و اینتر در هنگام نقل و انتقال بازیکن، رابطه خوبی با یکدیگر پیدا میکنند. بازیکنانی همچون سیدورف، پیرلو و کریستین ویری همگی از اینتر به میلان آمدند و حالا هم نوبت به فاوالی رسیده است. اصرار مسئولان میلان هم برای به خدمت گرفتن و استفاده از بازیکنان مسن و باتجربه در نوع خودش جای تعجب و سئوال دارد. مالدینی ۳۸ ساله، کاستاکورتا ۴۰ ساله، کافو ۳۶ ساله، سرجینیو ۳۴ ساله و حالا هم فاوالی ۳۴ ساله... . بی دلیل نیست که به میلان لقب "مدرسه بابا بزرگ ‌ها" را دادند! ::

گالیانی: شوچنکو فروشی نیست

 

:: آدریانو گالیانی نایب رییس میلان برای چندمین بار در هفته گذشته اعلام کرد که شوچنکو بازیکن میلان است و قصد فروش او را ندارند. گالیانی اعلام کرده که میلان احتیاجی به پول های آبراموویچ ندارد و هیچ وقت هم بخاطر پول، حداقل در بیست سال اخیر که برلوسکونی میلان را خریده، بازیکنی را نفروخته است. با این حال گالیانی معتقد است در صورتی که خود شوچنکو همچنان بر رفتن از میلان پافشاری کند آنوقت مسئولان تیم چاره ای جز مذاکره با مسئولان تیم لندنی نخواهند داشت ::

آمار بازی‌های میلان در سالی که گذشت...

 

میلان در سری آ - فصل ۲۰۰۶/۲۰۰۵:

:: ۸۸ امتیاز از ۳۸ بازی* (۸ امتیاز بیشتر از فصل گذشته)

۲۸ پیروزی (۵ پیروزی بیشتر از فصل گذشته)

۴ مساوی (۶ مساوی کمتر از فصل گذشته)

۶ شکست (۱ شکست بیشتر از فصل گذشته)

۸۵ گل زده (۲۲ گل بیشتر از فصل گذشته)

۳۱ گل خورده (۳ گل بیشتر از فصل گذشته) ::

گلزنان میلان در فصل ۲۰۰۶/۲۰۰۵:

:: شوچنکو ۱۹ گل

جیلاردینو ۱۷ گل

کاکا ۱۴ گل

اینزاگی ۱۲ گل

پیرلو و سیدورف هر کدام ۴ گل

گاتوزو ۳ گل

مالدینی و کالادزه هر کدام ۲ گل

آموروسو، کافو، نستا، یانکولوفسکی، آمبروزینی و استم هر کدام ۱ گل ::

رکورد دار حضور در فصل ۲۰۰۶/۲۰۰۵:

:: دیدا ۳۱۴۰ دقیقه

گاتوزو ۲۷۵۳ دقیقه

سیدورف ۲۶۰۴ دقیقه

جیلاردینو ۲۵۷۷ دقیقه

سرجینیو ۲۵۶۱ دقیقه ::

(*: تعداد بازی های میلان در فصل ۲۰۰۶/۲۰۰۵: ۳۸ - تعداد بازی های میلان در فصل ۲۰۰۵/۲۰۰۴: ۳۴)

پای آموروسو به گلزنی باز شد

 :: امروز میلان موفق شد با نتیجه دو بر یک و به لطف دو گل از دو بازیکن برزیلی خود تیم رم را شکست دهد. یوونتوس با وجود تمامی مسائلی که برای کادر مدیریت این تیم بوجود آمده بود موفق شد به راحتی تیم رجینا را شکست دهد تا به بیست و نهمین قهرمانی خود در سری آ دست پیدا کند. تیم های مسینا، ترویسو و لچه هر سه به سری ب سقوط کردند و چهار تیم اول یعنی یوونتوس، میلان، اینتر و فیورنتینا راهی لیگ قهرمانان اروپا شدند. البته دو تیم سوم و چهارم برای رسیدن به مرحله گروهی باید ابتدا از مرحله مقدماتی عبور کنند ::

:: مارسیو آموروسو که در ماه ژانویه به میلان پیوست بلاخره موفق شد در آخرین دقیقه از آخرین بازی لیگ و از روی نقطه پنالتی گلزنی کند. با اینکه بازیکنان میلان می دانستند که رجینا حریف دست و پا بسته ای برای یوونتوس خواهد بود اما کار خود را انجام دادند و آخرین بازی خانگی این فصل را با برد پشت سر گذاشتند ::

:: سیلویو برلوسکونی مالک میلان شدیدا از قهرمانی یوونتوس ناراضی به نظر می رسد و عقیده دارد که هر دو عنوان قهرمانی سری آ که یوونتوس آنها را تصاحب کرد باید به میلان برسد! حتی اگر اتهامات یوونتوس ثابت شود چنین امری بعید است و مجازات این تیم میتواند حضور در رقابت های سری ب باشد. جالب است بدانید که میلان و لاتزیو هر دو در سال ۱۹۸۰ به علت تبانی به سری ب سقوط کردند پس شاید چنین اتفاقی برای یوونتوس هم رخ دهد ::

هفته پایانی سری آ ایتالیا: میلان - رم

:: امروز در هفته پایانی رقابت های سری آ ایتالیا در فصل ۲۰۰۶/۲۰۰۵ میلان در سن سیرو میزبان تیم رم است. بازی رفت با برد یک بر صفر تیم رم همراه بود اما حالا هر دو تیم به برد احتیاج دارند زیرا رم در صورت پیروزی می تواند به کسب مکان چهارم جدول رده بندی و راه یابی به لیگ قهرمانان اروپا امیدوار باشد و میلان هم با پیروزی میتواند کمی به قهرمانی امیدوار باشد و این اتفاق تنها در صورتی رخ میدهد که در بازی همزمان یوونتوس از رجینا شکست بخورد و میلان هم در مقابل رم پیروز شود. در اینصورت میلان قهرمان خواهد شد چون در بازی های رودررو با یوونتوس بهتر عمل کرده است. اما چنین اتفاقاتی بسیار به ندرت در فوتبال رخ می دهند و غیر ممکن به نظر می رسد که یوونتوس از تیمی مثل رجینا شکست بخورد. در ترکیب میلان مالدینی، شوچنکو، آمبروزینی و استم غایب خواهند بود ::

شوچنکو به چلسی می‌رود!

:: آندره شوچنکو اعتراف کرد که با برلوسکونی در مورد انتقال او به تیم دیگری (چلسی) صحبت کرده است. البته هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و او در حال سبک سنگین کردن شرایط است. شوا چیزی را پنهان نمی کند و عقیده دارد شرایط خانواده او در گرفتن این تصمیم تاثیر گذار بوده است: پنهان کردن حقیقت بی فایده است. من با پرزیدنت بر سر خیلی از مسائل صحبت کردم. از جمله احتمال انتقالم به یک تیم دیگر. این تصمیم هنوز قطعی نشده و ما تنها در این مورد صحبت می کردیم. حقیقتش اینست که این تصمیم را در درجه اول به خاطر خانواده‌ام گرفته‌ام. و به خاطر مسائل مالی هم نبوده چون برای من ارزشی ندارد. به هر حال در کنفرانس خبری بعدی همه چیز مشخص خواهد شد. فقط از مطبوعات میخواهم به شایعاتی که وجود خارجی ندارند دامن نزنند... ::

:: اینکه آیا واقعا خود شوچنکو مایل به ترک میلان است یا اینکه مسئولان تیم با تمدید نکردن قراردادش، به نوعی او را مجبور به ترک میلان کرده اند جای سئوال دارد. بار ها از زبان خود شوا شنیده بودیم که قصد ندارد این تیم را را ترک کند و میخواهد مثل مالدینی و کاستاکورتا بقیه فوتبال حرفه‌ای اش را در میلان سپری کند؛ به رنگ این لباس دلبسته است و ... . به هر حال او در آستانه ۳۰ سالگی است و مسئولان میلان بدشان نمی آید با پول هنگفتی که از فروش او بدست می آورند (میلان با فروش شوچنکو به چلسی حدود ۳۰ میلیون یورو و شاید هم بیشتر بدست خواهد آورد) تیم را تقویت کنند. اگر شوا به چلسی برود احتمال حضور ویلیام گالاس در میلان بیشتر می شود. چون خود هم او تمایل دارد به سن سیرو بیاید. و آقای رومن آبراموویچ (که ثابت کرده هر گاه اراده کند میتواند بازیکن دلخواه خودش را به چلسی بیاورد؛ مخصوصا اگر دوست بسیار عزیزش آندره شوچنکو باشد (نمونه‌ی دیگر احتمال حضور میشائیل بالاک در این تیم است)) میتواند گالاس را + چندین میلیون یورو در ازای به خدمت گرفتن شوچنکو با میلان عوض کند ::

:: به هر حال او با رفتن از میلان میلیون ها هوادار روسونری را شوکه و غمگین خواهد کرد چرا که او هفت فصل در میلان بود و به افتخارات بسیاری رسید. قهرمانی لیگ قهرمانان - قهرمانی اسکودتو - قهرمانی سوپرکاپ اروپا - قهرمانی جام حذفی ایتالیا - قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا - توپ طلای اروپا در سال ۲۰۰۴ مهمترین عناوین او با تیم محبوب روسونری است ::